afraid of getting enormously fat (1992)

Dette er første del i en trilogi der Øivind Hånes utforsker bruken av kroppen som perkusjonsinstrument. Tunge, munn, lepper, gane, gom, kinn, håndflater, unevnelige hulrom både her og der; det synes å eksistere et ganske intrikat instrumentarium i våre kropper, og denne trilogien, som fortsetter med Where There's a Beat There's a Body samt Yolk, utforsker dette bodyshop-orkesteret.

Lyddikt, vokalmusikk, jaktjazz, sofajungle, buktalermegafoni, tyggisballett, pling-plongshuffle, jekseldisko, gummigamelan, tanzbop eller anatomisk pop - man får kalle det hva man vil.

Hovedsaken har for Hånes vært å leite etter nye måter å gjøre musikk på. Det fulle alvor, og helt og fullt uten blyghet eller høytidelighet. Tekster kjøres like gjerne på engelsk og tysk som på norsk og italiensk – det viktigste er språket under dialektene, der nede hvor ord og lyd støter sammen og artikulerer musikk.

Medvirkende:

Komponert og framført av Øivind Hånes. Innspilt i det fabelaktige Froskedammen studio, Oslo, september 1992.

Spor:
#1Impressionist Doggerbank Tailshake3:24
#2Butter Man4:08
#3Anytime I Need a Buddha3:47
#4Italian Wilderness No. 1, Massimo's Car0:35
#5Juiceolalooh3:29
#6Martin the Motionless Man2:40
#7Lit de Parade4:08
#8Italian Wilderness No. 2, Antonio the Honest1:04
#9Prayer4:29
#10Omnibus Omnibahn3:50
#11Italian Wilderness No. 3, Marziano of Mars1:16
#12You May Work on Wings, Chevalie5:14
#12Me the Moon3:25
Afraid of getting enormously fat